Spring Trainee skal være et springbrett inn i en spennende karriere, og har som mål å være en møteplass for bedrifter på Søre Sunnmøre og unge nyutdannede. Vi har fått være med fra oppstarten, og utviklet visuell identitet og markedsmateriell.
Spring Trainee skal være et springbrett inn i en spennende karriere, og har som mål å være en møteplass for bedrifter på Søre Sunnmøre og unge nyutdannede. Vi har fått være med fra oppstarten, og utviklet visuell identitet og markedsmateriell.
Gjennom traineeprogrammet de tilbyr, løfter de frem regionen og næringslivet, og er en plattform for gode nettverk og faglig utvikling. Deres tydelige visjon og sterke verdier skulle speiles i den visuelle identiteten.
Navnet Spring spiller på flere strenger, det er en forkortelse av ordet “springbrett”, men er først og fremst imperativ for verbet “springe”; “spring”. Det har fart, moment og oppfordrer til handling. Det uttrykker engasjement, å ta sats, og å følge drømmene. Spring er også det engelske ordet for vår, og gir positive assosiasjoner til vekst, håp og ny giv.
Navnetrekket danner logoformen og er satt sammen av både rette og mer kursive bokstaver. Dette skal indikere fart, driv og retning. Den brede fonten vil også kunne uttrykke mot – det å tørre, være modig, og å ekspandere. Samtidig har logoen organiske trekk med smalare parti og oppadgåande linjer som kan uttrykke springbrett og vekst. Prikken over i´en fungerer som et formelement og symboliserer fuglen – med luft under vingene, frihet til å velge, selvstendig og med retning.
Å bygge oppunder den særegne regionen ble et naturlig utgangspunkt – Søre Sunnmøre har et hav av muligheter. Regionen favner akademikere, båtbyggere, artister og gründere. Den byr på hav og holmer, tind og tare, by og bygd. Her er det bredde og mangfold i både jobb og fritid, med kanskje Norges største lekegrind rett utenfor stuedøra. Målet var å formidle at dette er et sted for alt, og for alle.
Fargepaletten spenner seg derfor fra dype farger til lyse og lette. Fra duse til mer sterke fargetoner. Sammen med organiske formelement skal de uttrykke både det kraftfulle; vekst, innovasjon, energi og påvirkningskraft, og det emosjonelle; balanse, varme, hjertebank, optimisme, ro og tillit.
Se lignende prosjekt
Vi kom til Fantastiske Osberget med ein idé og ein visjon om kva form traineeprogrammet for Søre Sunnmøre skulle ha. Dei forsto oppgåva og skapte ein nydeleg grafisk profil og ein identitet som representerte det unge, fremoverlente miljøet vi ønska å skape, og ikkje minst naturen og følelsen av Søre Sunnmøre. Fantastiske Osberget har spelt ei viktig rolle i å skape Spring Trainee. Tusen takk for eit makelaust samarbeid.
Nettsidene er utviklet i Squarespace og har som mål å tiltrekke seg både unge nyutdannede som ønsker en god start på karrieren, og mot lokale bedrifter som ønsker å ta i mot potensielle traineekandidater. Nettsiden skal være informativ, og formidle både hva som inngår i traineeprogrammet, men også fordelene ved å bo på Sunnmøre. Det skal være lav terskel og enkelt for sluttbruker å ta kontakt. På alle primære sider er handlingsdrivere lagt inn for å gjøre både navigasjon mer brukervennlig og relevant innhold tilgjengelig.
Se mer på www.springtrainee.no
Annonsemalene har en tydelig forankring til nettsidene og den øvrige profilen, og er tilpasset for ulike format til sosiale media.