Trykt bærekraftsrapport for Nortura

Nortura

Årets bærekraftsrapport for Nortura har fått utvidet innhold, layout, illustrasjoner og funksjonalitet.

mockup of brochure

Som en av Norges største matprodusenter står Nortura overfor et økende behov for å vise sitt engasjement for bærekraft. I år ønsket de å utvide og videreutvikle layout av bærekraftsrapporten med flere detaljer, nye illustrasjoner og infografikk.

Med 16 000 bønder i ryggen, har Nortura et sterkt ansvar for bærekraftig matproduksjon. De ønsket en rapport som tydelig viste deres forpliktelse til miljø og samfunnsansvar, samtidig som den var enkel å forstå for både forbrukere, bønder og myndigheter.

Vi designet en skreddersydd bærekraftsrapport med en kombinasjon av moderne layout og tydelige visualiseringer. Rapporten balanserer informasjon og inspirasjon, med fokus på Norturas verdier, som ansvarlig produksjon og bærekraftige løsninger innen norsk landbruk. Resultatet er en rapport som effektivt formidler deres miljømål.

Vi oppgraderte rapporten vi laget for Nortura året før med en mer omfattende struktur, inkludert flere visuelle elementer og illustrasjoner. Rapporten ble laget i to versjoner: én for digital deling og én trykt versjon for intern bruk og distribusjon til politikere, og andre beslutningstagere. Mens den digitale versjonen har interaktive elementer, fikk den trykte versjonen egen layout som fungerer godt uten. De ulike versjonene sikrer at bærekraftsmålene når ut til hele målgruppen.

Link til webversjonen

Gå til toppen